Založ si blog

Nie je maslo ako maslo

 

          Sedím si pri raňajkách a zrazu reklama, ako inak, reklamný cyklus trvá celé moje raňajky. Moja prvá myšlienka je, že konzumujem potravu príliš rýchlo, myšlienka druhá – reklamy sú nekonečné. Počas môjho posedenia stihli reklamu na rastlinnú nátierku „Flora“ pustiť hneď dvakrát, preto môj záver, že reklamy sú nekonečné. Človek predsa môže zabudnúť na danú reklamu, tak mu ju pustia znova. Na propagandu spomínaného masla sa stupňovali slogany: „pre srdce, ktoré chcete aby bolo zdravé…“ „pre srdce, ktoré s vami plače…“ „pre srdce, ktoré chcete, aby s vami zostarlo…“ a moja odpoveď: „Áno! Áno! Áno!“ . Mne ale nátierky podobného tipu veľmi nechutia, ale čo keď je zdravé?! Mám rada maslo, s označením maslo, prečo nie je reklama na obyčajné maslo?

          Aj tu treba byť opatrný, označenie mliečneho výrobku ako „maslo“ býva v dnešnej dobe veľmi zavádzajúce. V pultoch obchodov môžete nájsť výrobky s názvom „raslo“ čo je maslo, ale je tam väčšie percento rastlinného tuku ako podiel mlieka (ak vôbec) alebo máte na výber desiatky téglikov s pochúťkami ako je Flora. Pokúsila som sa teda, prekódovať svoj organizmus a hlavne chute na Floru, ktorá pomôže môjmu srdcu zostať so mnou v zdraví až do konca.

          Avšak…vďaka sociálnej sieti zostalo iba pri pokuse. Na spomínanej sieti začala kolovať fotografia s pokusom britských vedcov s mravcami. Na jednom mieste mali mravce k dispozícii maslo (ozajstné maslo bez reklamnej propagandy) a na druhom mieste nátierku tipu „Flora“ a ľaľa ho, všetky mravce sa rozbehli na praobyčajné maslo a „o akože maslo“, sa ani jeden z nich ani neotrel. Tak keď to nechcú „žrať“ ani mravce…prečo mám ja??!!

          Moderná doba je typická tým, že nám niečo vnucuje. Žijeme v 21. storočí, ktoré je charakteristické dynamickou zmenou názorov, novými technológiami, čo a kto určuje nové trendy. Neustále sa zrýchľujúci prílev nových produktov si žiada pohotovú reakciu. Všade reklama, všade peniaze. Milujem reklamu, som presne človek, ktorého „dostanú“ na dobrú reklamu. Musí byť vizuálne zaujímavá a musí mať niečo, čo mi hneď „grab the attention“. Reklamy, ktoré sa na nás rútia z televízie ma málokedy zaujmú. Mám rada reklamnú fotografiu. Všetko čo je estetické a vonia ženskosťou, si ma hneď získa.

          Sledujem čo je trendy, snažím sa dodržiavať zdravý životný štýl. Športujem a snažím sa zdravo stravovať, nie preto, že je to IN, no pracovala som v zdravotníctve a rada sa mu vyhnem ako pacient. Je to rok čo som radikálne zmenila jedálniček, ustúpili mi alergie, napravili sa hormóny štítnej žľazy.  Avšak, denne sa mordujem so stravou. Je to nezdravé, je to tučné, nie je to výživovo hodnotné. Faktom je, že napr. mlieko už dávno nie je mliekom. Fandiť si, že v kuracom mäse je úžasné množstvo proteínov, aj keď je zviera mŕtve cca 5 dní je naivné. Ako veľmi nám chutí biely, čerstvo upečený chlieb, to že je v ňom lepok, ktorý nemá žiadne výživové hodnoty, no je jeden z najčastejších alergénov, nám akosi uniká. A potom je tu taká Rama, Flora, Perla. Krásne reklamy, väčšinou je v nich zobrazená rodina, rodinná pohoda a najčastejšie „rozumný“ slogan. Info. od spoločnosti, ktorá tieto maslá u nás vyrába: Perla maslová príchuť obsahuje 39 % tuku a pridali sme do nej i trochu masla pre ešte lepšiu chuť. I trochu masla … „milé“. Perla maslová príchuť so štipkou soli obsahuje 39% tuku a pridali sme do nej aj trochu masla a štipku soli pre ešte lepšiu chuť. Aj trochu masla … ešte „milšie“.

            A záverom celej mojej úvahy je (i keď som textovo nepísala veľa, no uvažovala som viac), že ďakujem za mravce, ktoré mi ukázali cestu ako nejesť a nezačať jesť rastlinné tuky z téglika.

 

Manuela Šuranová, FMK UCM Trnava

 

KYJEV

26.04.2014

Kyjev Štátna televízia označila rebelov, ktorí obsadili všetky dôležité úrady v hlavnom meste Ukrajiny za teroristov, ktorí sa snažili dostať do Kyjeva. Počas nepokojov na Ukrajine sa na viac »

Pupočníková krv

17.04.2014

Biznis, financie, marketing, úspech... To sú slová, s ktorými sa dnes stretne každý z nás, či už v pozitívnom slova zmysle alebo skôr v tom negatívnom. Ale aké sú skutočné hodnoty týchto viac »

škôlka, deti, materská škola, detské aktivity, hračky, dieťa, kreslenie, kreativita

Novozámockej zuške začnú hľadať nové miesto

24.06.2017 09:02

Nové priestory a lepšie umiestnenie potrebuje Základná umelecká škola v Nových Zámkoch. škola sídli v dvoch budovách, z toho jedna sa nachádza pri štvorprúdovej ceste, čo narúša výučbu.

londýn, požiar, evakuacia

Zlosť a strach sprevádzali preventívnu evakuáciu londýnskych bytov

24.06.2017 08:14

Britské úrady v piatok začali preventívne evakuáciu tisícov ľudí z piatich výškových domov na severe Londýna, v ktorých identifikovali rovnaké horľavé obloženie ako vo vyhorenom dome s ôsmimi desiatkami obetí.

Volkswagen, štrajk

Štrajk vo VW môže priniesť prelom v platoch

24.06.2017 08:00

Najväčšia slovenská fabrika stojí už niekoľko dní. Štrajk, aký Slovensko ešte nezažilo, môže priniesť prelom vo zvyšovaní platov aj v iných firmách.

čína, zosuv

Po zosuve pôdy v Číne je nezvestných 140 ľudí, zavalených 46 domov

24.06.2017 07:59

Zosuv pôdy v dedine Sin-mo v čínskej provincii S'-čchuan pochoval vyše 140 ľudí. Nešťastie sa stalo v oblasti, ktorú navštevujú čínski turisti. Či medzi zasypaným sú cudzinci, nie je jasné.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 8509x
Priemerná čítanosť článkov: 2836x

Autor blogu

Kategórie

Archív